Bezpłatne webinarium dla Klientów LOGONET: Sygnaliści w spółce komunalnej

25 września br. weszła w życie ustawa o ochronie sygnalistów. Zgodnie z jej art. 24, każda spółka, na rzecz której pracę zarobkową wykonuje co najmniej 50 osób, musi wdrożyć procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Jej obowiązkowym elementem jest określenie sposobu przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz postępowania ze zgłoszeniami anonimowymi.
Zapraszamy przedstawicieli spółek z udziałem JST do udziału w krótkim spotkaniu online, na którym nasi eksperci przystępnie omówią kluczowe aspekty nowej ustawy i sposoby prawidłowej realizacji nałożonych wymogów. Zaprezentują także funkcjonalność i korzyści z wdrożenia aplikacji Syglo jako głównego narzędzia do przyjmowania i łatwej obsługi zgłoszeń od sygnalistów.

W trakcie zajęć odpowiemy m. in. na następujące pytania:

  • do jakich spraw i naruszeń nie stosuje się ustawy?
  • jaki jest cel wdrożenia procedury zgłoszeń wewnętrznych?
  • ile kanałów przyjmowania zgłoszeń jest koniecznych?
  • czy jest obowiązek rozpatrywania zgłoszeń anonimowych?
  • kogo wyznaczyć do przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń od sygnalistów?
  • czy procedura zgłoszeń wewnętrznych powinna być opublikowana w BIP?
  • dlaczego aplikacja internetowa jest najlepszym kanałem do obsługi sygnalistów?
  • jak zapewnić poufność i ochronę danych osobowych przy rozpatrywaniu zgłoszeń elektronicznych?
  • jak w praktyce wygląda procedura przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania zgłoszeń za pomocą aplikacji Syglo?
  • według jakich kryteriów dokonywać wyboru aplikacji do obsługi sygnalistów?
  • jaki jest zakres zadań i odpowiedzialności Operatora w utrzymaniu elektronicznego kanału zgłoszeń?

Webinarium poprowadzą:

Rafał Kula - wieloletni dyrektor spółki Logonet, ekspert z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych oraz najbardziej doświadczony w kraju audytor podmiotowych stron BIP. Znakomity wykładowca i trener (od 2003 roku przeprowadził ponad tysiąc szkoleń, w tym dla wielu spółek komunalnych oraz Skarbu Państwa). Doskonale zorientowany w specyfice działalności jednostek samorządu terytorialnego (JST) oraz spółek świadczących usługi użyteczności publicznej.

 

Maciej Kaczmarek - doświadczony ekspert z zakresu prowadzenia projektów społecznych i biznesowych. Specjalizuje się w obszarach cyfryzacji, partycypacji obywatelskiej i rozwoju. Wieloletni współpracownik i trener organizacji pozarządowych oraz ruchów społecznych. W spółce Logonet zarządza zespołem wdrożeń i rozwoju, który projektuje i wdraża innowacyjne rozwiązania cyfrowe dla jednostek samorządu terytorialnego, naukowych, szkolnictwa wyższego i firm. Koordynator projektu Syglo - platformy dedykowanej do bezpiecznej komunikacji z sygnalistami 
i zarządzania działaniami następczymi.

 

Termin webinarium: 10 października 2024 r. (czwartek)
Czas webinarium: 9:00 - 11:30

 

Uczestnictwo jest bezpłatne dla dwóch osób z tej samej spółki.

Liczba miejsc ograniczona jest do 25. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Webinarium odbędzie się za pośrednictwem platformy MS Teams opartej na przeglądarce internetowej. W trakcie zajęć uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość aktywnego udziału w dyskusji i zadawania pytań głosowych lub poprzez czat.

 

Elektroniczny formularz zgłoszeniowy lub formularz z załącznika na końcu artykułu, należy przesłać nie później niż na dwa dni przed datą szkolenia.

 

Konferencja: Cyberbezpieczeństwo i zgodność z NIS 2. Termin: 24.10.2024 (czwartek)

Cyfryzacja. Partycypacja. Rozwój.

Koordynacja projektu Syglo

Maciej Kaczmarek

maciej.kaczmarek@lo.pl

Powiązane artykuły

Obsługujemy sobie BIPy w Gdańsku

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych na ś...

Projekt i wykonanie: Logonet Sp. z o.o.